Et godt logo er vigtigt for enhver virksomhed, da det er med til at tegne virksomhedens ansigt ud af til. For at skabe det perfekte logo leges bl.a. med form og farver samt de ønskede signaler virksomheden ønsker at sende.
Et logo kan også være af ældre dato og derfor trænge til et ansigtsløft, og dermed gøre det mere nutidigt, hvilket jeg også gerne hjælper med.
Hvad koster det så at få designet et logo? Det er meget svært at sætte en fast pris på logodesign, da det ofte er en proces mellem kunden og designeren (mig), som kan tage op til flere uger med mange logoforslag, men den kan også være der i første forsøg.
Vi kan dog sagtens aftale en fast pris f.eks. ud fra x antal forslag eller lignende.
Stik mig en mail, og lad os tage en uforpligtende dialog omkring dit behov.
Jeg starter ofte med en udgangspunkt i en passende skrifttype. Herefter leger jeg lidt med spadseringen, tykkelsen mm. af de enkelte bogstaver. Endelig tilpasser jeg et bogstav eller to, så logoet bliver unikt og genkendeligt.
Se eksemplet herunder på, hvordan logoet til KANT er udviklet.
Tiderne forandres og ligeledes gør moden og de grafiske tendenser. Det er derfor også helt i orden at give sit logo et ansigtsløft en gang i mellem.
Her kan man vælge at gå helt nye veje eller være tro mod logoets grundlæggende linier og farver (se f.eks. hvordan Pepsi colas logo har udviklet sig siden 1898 herunder)
Herunder er samtidig to eksempler på logoer jeg har redesignet, hvor jeg dog stadig har forsøgt at bibeholde genkendelighed fra det oprindelige logo.